با بسته اخبار انتظامی امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اخبار انتظامی امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان به شرح زیر است: 

کشف ۲۵۵ کیلو تریاک در عملیات پلیس فاریاب

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۵۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیس شهرستان فاریاب خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان امداد پلیس فاریاب، هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده یکی از مناطق روستایی این شهرستان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در یک جاده فرعی و خاکی در حال عبور بود، مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده این خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار و همچنین ریختن گل میخ در مسیر خودروی ماموران کرد؛ اما پس از طی مسافتی کوتاه با تعقیب و مراقبت انجام شده متوقف شد.

سردار ناظری تصریح کرد: ماموران ضمن دستگیری راننده در بازرسی از این خودرو، ۲۵۵ کیلوگرم تریاک کشف و با هوشیاری و قدرت مانور خود در نقاط صعب العبور از انتقال این محموله به مرکز کشور جلوگیری کردند.

پلمب ۶  قهوه خانه  و سفره خانه سنتی متخلف در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از پلمب ۶ باب قهوه خانه  و سفره خانه متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

سرهنگ محمود پارسا گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، حفظ سلامت عمومی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه طرح برخورد با ارائه نکردن قلیان در واحد‌های صنفی در استان کرمان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با اعزام ۲ اکیپ گشت از ۶۲ واحد صنفی بازدید کردند.

سرهنگ پارسا با اشاره به پلمب ۶ قهوه خانه و سفره خانه سنتی در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل رعایت نکردن ضوابط صنفی و دستورالعمل‌های صادر شده از ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ارائه نکردن قلیان در واحد‌های صنفی، تصریح کرد: متصدیان این واحد‌های صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

او با اشاره به استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی پلیس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خصوص ارائه  نکردن قلیان در واحد‌های صنفی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اول شهریور زمان اعزام مشمولان به سربازی

بنا به اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا اعزام مشمولان دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترای پزشکی و دکترای غیرپزشکی به خدمت سربازی در اول شهریور ماه صورت می‌گیرد.

در این رابطه کلیه مشمولان اعزامی مورخ اول و سوم شهریورماه ۹۹ باید برای اعزام ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه اول شهریور ماه به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

 مشمولان دارای کد اعزام مراکز آموزش شهید گنجویی ارتش (۰۵) کرمان و شهید باهنر ناجا (باغین) نیاز به مراجعه به معاونت وظیفه عمومی ندارند و باید در این تاریخ مستقیما به یگان مورد نظر مراجعه کنند.

دستگیری ۲۱۹ متهم تحت تعقیب مقامات قضایی در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: ۲۱۹ متهم تحت تعقیب قضایی، طی ۷۲ ساعت گذشته در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ محمدرضا فداء در تشریح این خبر گفت: یکی از طرح‌های در حال اجرای این فرماندهی که به صورت جدی در حال پیگیری هست و برنامه ریزی‌های تخصصی زیادی برای آن انجام شده است، اجرای طرح دستگیری متهمان تحت تعقیب در کرمان است.

او تصریح کرد: این متهمان به جرائم گوناگونی، مانند نزاع و درگیری، سرقت و جرائم مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند که با تلاش و پیگیری شبانه روزی ماموران انتظامی این فرماندهی در ۷۲ ساعت گذشته، تعداد ۲۱۹ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بیان کرد: دستگیری متهمان تحت تعقیب، یکی از اموری است که در جامعه نسبت به آن حساسیت خاصی وجود دارد و با توجه به فرار برخی متهمان با دشواری‌هایی نیز همراه هست که پلیس شهر کرمان با جدیت آن را در دستور کار قرار داده است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار